Zvyknete v bare hľadieť na dno pohárika a premýšľať o „životnom osude“ vášho obľúbeného alkoholu? Za každou fľašou treba hľadať príbeh... a aj nášho kolegu!
Peter pôsobí v KOFT-e už celých 16 rokov, z toho 9 rokov ako Brand Manager. A ktovie, možno sedí v tom bare hneď vedľa vás...
Peter začínal na opačnej strane barikády, a to presne za spomínaným barom. „Keď vezmem do úvahy všetkých kolegov, tak som v tíme druhý najstarší,“ smeje sa Peter. Neskôr sa stal prevádzkarom a dnes sa stará o také vychytené značky kvalitného alkoholu, ako je El Jimador, Tequila Herradura, Pepe Lopez, William Lawson´s, Macallan, Highland Park, Boulard či The Famous Grouse. Niektoré z nich majú desiatky, či dokonca stovky rokov dlhú tradíciu.
S dĺžkou pôsobenia vo firme súvisí aj Petrova pracovná deformácia. Ak ste sa niekedy čudovali, prečo sú fľaše v regáloch tak úhľadne uložené, je to aj vďaka nášmu Brand Managerovi z KOFT-u. Pri návšteve obchodu ich otáča etiketou dopredu, aby neunikli pozornosti vám – našim zákazníkom. Peter sa drží pracovného motta „vždy s úsmevom“ a práve ten sa vám snaží vyčarovať na tvári, keď nenápadne „kafre“ obchodníkom do spôsobu vystavovania fliaš.
I keď sa neustále točíme v kolotoči pracovných povinností, je dôležité nájsť si pokojnú chvíľu na seba a možno i pohárik dobrého alkoholu, za ktorým stojí aj kus Petrovej práce. „Pozícia Brand Managera znamená, že musím mať prehľad vo veciach obchodu, marketingu a najmä poznať slovenský trh, konkrétne prevádzky, on trade, off trade, retail, podmienky a listing. Som zodpovedný aj za predajné čísla, ktoré stanovujeme spolu s majiteľmi značky,“ vysvetľuje Peter. Na svoju prácu potrebuje vyčlenený marketingový budget, aby mohol zabezpečiť propagáciu značiek a všetky s tým súvisiace záležitosti. „Budget slúži na zviditeľnenie značky, zlepšenie povedomia o nej či podporu ceny. Avšak, je nutné sledovať aktivity konkurencie a tým prispôsobovať čerpanie týchto peňazí,“ vysvetľuje aspekty svojej práce, ktoré ho sem-tam trápia. Okrem toho je pozícia náročná aj na čas, ktorého je nedostatok najmä v období plánovania budgetu a nastavovania brand plánu. Vtedy treba „nabrífovať“ ľudí, dohodnúť sa s nimi, ako bude akcia presne vyzerať, a potom skontrolovať jej priebeh. „Vždy sa nájde nejaký problém, ale to je bežné. Treba ho vyriešiť a následne hodiť za hlavu,“ tvrdí Peter.
Napriek nekonečným číslam a tabuľkám sa dá jeho práca opísať aj ako jeden veľký a nikdy sa nekončiaci žúr. „Nemám ohraničený čas odchodu z práce, čo znamená, že ak treba zostať dlhšie, tak zostávam. Takisto kontrolujem terén, naše vystavenia v reťazcoch, novo otvorené podniky,“ vysvetľuje. Na nedostatok voľného času sa však rozhodne nesťažuje. „Teší ma, že pracujeme so skvelými partnermi, a je pre mňa vyslovene cťou robiť pre značky s niekoľko desiatok alebo stoviek rokov dlhou tradíciou. Som nesmierne rád, že sa stále častejšie stretávam s ľuďmi, ktorí alkohol neberú ako lacnú zábavu, ale alkohol si spájajú s vychutnávaním si kvality a podľa toho si aj alkohol vyberajú “ pochvaľuje si.
V KOFT-e pracujeme tak, aby sa naši zamestnanci cítili čo najlepšie a vytvárali si medzi sebou nielen pracovné, ale aj priateľské vzťahy. Veď byť v pohode a tešiť sa do práce je prvoradé. „Sme skvelá partia ľudí. To je dosť podstatné na podávanie dobrých výkonov, keďže človek tu trávi veľa času. Navyše sa mi páči, že sa naše rodiny stretávajú aj v súkromí, keď je, samozrejme, čas,“ konštatuje náš Brand Manager.
Hoci je práca okolo jednotlivých značiek whiskey, tequily či calvadosu náročná, spoznať možno pri nej veľa zaujímavých ľudí, ktorí sú nielen inšpiratívni, ale aj úspešní. S niektorými sa počas svojho pôsobenia stretol aj Peter. „Zatiaľ asi najväčšie osobnosti, ktoré som mohol stretnúť, boli Jim Murray, Stan Vadrna a pán Boulard, majiteľ Calvados Boulard. To bola veľmi prospešná skúsenosť. Sedieť s ním v bare, kde na backbare boli vystavené jeho značky, bol skvelý pocit,“ pochvaľuje si. Pre firmu bol podľa neho prelomový a zatiaľ najúspešnejší krok, kedy sa do KOFT-u podarilo dotiahnuť zberateľské kúsky whiskey, ktoré väčšinou putujú do Ázie. Prezrádza, že jeho najbližšími ambíciami je zväčšiť šírku portfólia našich značiek a pokračovať v edukácii ľudí v správnom spôsobe konzumácie alkoholu. Vo svete alkoholu totiž nie je dôležitý len výber kvalitného alkoholu, ale aj spôsob jeho konzumácie, ktorý dopomáha k rozvinutiu všetkých chutí. Povestnou čerešničkou na torte je naučiť ľudí piť kvalitnú tequilu, ktorá sa pije bez povestného citrónu a soli, či pomaranču a škorice. „Tento spôsob konzumácie tequily zaviedli ľudia kvôli tomu, že nekvalitná tequila sama o sebe nechutila dobre a nedala sa piť. Teraz už však na Slovensku disponujeme naozaj dobrými značkami a olizovanie rúk v ich prípadoch naozaj nie je nutné, “ Celý tím ho v tom radi podporíme, takže už späť do práce :-)