Otázka vo fľaši

„Mám rád svoje značky“

KOFT | 20.9.2017 | Blog

Možno si myslíte, že budovať meno značke prémiového alkoholu je práca, v ktorej sa pri poháriku niečoho dobrého stretávate s rôznymi ľuďmi, debatujete, vychutnávate, v pozadí hrá skvelá hudba a všetkým je dobre. Náš kolega Vojtech to však vidí trochu inak.

Na začiatok zopár čísel. Nedávno za päť dní s tímom vyškolil 200 barmanov na šiestich rôznych miestach Slovenska. Minulý rok zorganizoval 26 Bacardí Gateaway Party, kým dva roky dozadu to boli iba štyri. V KOFT-e pracuje päť a pol roka, z toho štyri a pol na pozícii Brand Managera. S alkoholom ako takým sa Vojtech stretáva už dlho. V dobrom slova zmysle s ním vyrastal, keďže už od šestnástich stával za barom a postupne sa prepracoval medzi slovenskú barmanskú špičku.

„Asi je prirodzené, keď si ľudia myslia, že ako človek zodpovedný za vybrané značky z portfólia KOFT-u chodím z jednej párty na druhú a bavím sa,“ hovorí Vojto. „Moja práca je však v prvom rade o budovaní značiek - to, o čom mnohí ľudia netušia - o číslach, analýzach, tabuľkách. Ráno nikdy neviem, čo ma čaká, no nech ide o čokoľvek, musím to vyriešiť. Každý deň je pre mňa výzva. Prípadná párty na propagáciu značky je vždy iba čerešničkou na torte, odmenou, ktorej predchádzalo naplánovanie celej akcie do posledného detailu. Jej súčasťou je úloha byť príjemným hostiteľom a po odchode posledného hosťa všetko zbaliť, odniesť a potom zanalyzovať a odkomunikovať.“ Uf, to fakt neznie ako zábava! „Tak to pozor, mňa to nesmierne baví a svoje značky mám naozaj rád! Nielenže mi produkty chutia, mám ich rád aj preto, že za každou je kus histórie, mnoho nadšenia, snaženia a práce jej zakladateľov. Ja len ďalej do nášho malého slovenského sveta šírim dobrú kvalitu najlepšie, ako viem.“ Tvári sa vážne, myslí to vážne, ale oči sa mu smejú, a nie je to vplyvom jeho obľúbeného kubánskeho bieleho rumu Bacardí v Cuba Libre. Je to ním, pretože je to múdry chlap s otvoreným srdcom.

Túto vlastnosť si cení aj na vedení spoločnosti KOFT: „Hoci nie sme príbuzní, sme tu ako jedna veľká rodina. Máme dobré vzťahy, vedenie je ľudské, má pochopenie pre problémy, ktoré človeka v živote niekedy stretnú.“

Vojta však v ostatnom období nestretávajú problémy, ale úspech za úspechom. Značka Bacardí mala minulý rok najlepšie čísla predaja v histórii. Zásadne stúpol počet už aj verejnosti dobre známych Bacardí Gateaway párty. Darilo sa aj Martini a aj vďaka jeho snaženiu máme na Slovensku unikát vo fľaši – London dry gin Bombay Sapphire - Star of BOMBAY. „Je to také naše bejby, náš diamant medzi ďalšími vzácnymi pokladmi. Zvyčajne ho bolo dostať iba na letiskách v duty free shopoch, no nám sa po roku snaženia podarilo priniesť tento unikát na slovenský trh.“ Hovorí to pokorne, no v hlase mu počuť aj radosť a pýchu. Túto prácu by som nemohol robiť bez trpezlivosti, bez diplomacie a bez analytických schopností. Avšak tak ako naše vedenie, chcem byť v prvom rade človekom. Možno je to paradoxné, keďže pracujem s prémiovými alkoholmi, ktoré sú ,must haveՙ v každom dobrom podniku, no naozaj mi prekážajú opití ľudia. Naopak, mám rád tých, ktorí si svoj unikát v pohári vedia vychutnávať, no zároveň nestrácajú nad sebou a svojím pitím kontrolu. Podľa mňa treba byť múdry, pretože hlupákov je veľa.“